כללי

אמצעים למניעת החלקה במדרגות

משטח אזהרה, משטחי אזהרה, משטח אזהרה למדרגות, משטח אזהרה מחיר, משטח אזהרה לעיוורים, משטח התראה, משטח נגישות מישושי, משטח מישושי, תקן נגישות, משטחי אזהרה

תאונות אישיות מתרחשות במרחבים פנימיים של בתים פרטיים, בעבודה או במרחב ציבורי, ורבות מהן נגרמות עקב החלקה במדרגות. חשוב לדעת כי מניעה של החלקות, בדגש על מניעת החלקה במדרגות, בהחלט אפשרית באמצעות פתרונות תקניים כפי שחברתנו מציעה.

על סכנת ההחלקה בגרמי מדרגות

סכנת החלקה קיימת, כידוע, במרחבים רבים. אבל יש מקומות שבהם הסכנה עוד יותר גדולה, וכאן בולט מקומן של המדרגות. ראשית, שלא כמו נפילה על גבי משטח ישר, במדרגות יש סיכוי גבוה יותר לפגיעה חמורה בגין החלקה, מעידה ונפילה עקב השינוי במפלסים. בנוסף, קיימת סכנת החלקה יתרה במדרגות שאינן תקניות (למשל שבורות או רופפות), וכן עקב גורם חיצוני כמו מדרגות רטובות או שנשפך עליהן שמן.

מכיוון שפגיעות גוף עקב החלקה מאוד נפוצות, קיימות לא מעט תקנות בנושא, המתעדכנות בכל מספר שנים. למשל, יש תקינה המתייחסת לסוג המדרגות, לחומר ממנו הן עשויות, לסוגי המעקה, לחיפוי של המדרגות, לסימוני התראה, למיקומן ומטרות השימוש במדרגות, תקנו למדרגות פנים וחוץ, לחדרי מדרגות, למבני ציבור, מבני תעשייה ועוד.

ובכל מקרה של נפילה והחלקה על מדרגות, אם יתגלה כי המדרגות לא עמדו בדרישות התקן, האחראי על המקום יידרש לתת על כך את הדין ולשאת בתוצאות.

מהן דרישות תקן החלקה במדרגות

גורמי התקינה בישראל מודעים לבעיית ההחלקה על גבי משטחי הליכה שונים, כפי שניתן לראות למשל בתקן 2279. התקן שם דגש על רמות התנגדות להחלקה בהתאם למאפייני המקום והפעילות המתקיימת בו, וכמו כן מתייחס למאפיינים שונים ההופכים את המדרגות לבטוחות, לרבות רוחב, גובה, התקנת מעקות ועוד.

בנוסף, התקן מציין את מידת החספוס של המדרגה, או לחילופין הצורך לחפותה בחומר מונע החלקה המאפשר הגעה לרמת התנגדות נאותה. את רמת ההתנגדות ניתן לקבל באמצעות משטחים, פסים וספים למדרגות.

מלבד זאת, התקנות למדרגות משתנות בהתאם לשימוש בהן ומיקומן, בין אם מדובר במדרגות חוץ, מדרגות לאזורי עבודה, למתחמי ציבור, מבני מגורים וכדומה.

בחירת פתרון החלקה נאות למדרגות

את פתרון ההחלקה למדרגות יש לבחון בהתאם למאפייני המדרגות והמקום בו הן נמצאות, ולהתקין את המוצר הנבחר לפי הוראות היצרן. בין היתר, יש לבחור פתרונות למניעת החלקה בהתאם לסוג מדרגות והחומר ממנו הן עשויות, מצבן של המדרגות וסוגי חומרים שיש במקום העלולים להישפך עליהן, מאפייני העושים שימוש במדרגות, וכמות התנועה הצפויה.

כמו כן, עשויים להיות פתרונות לשינוי תכונות המדרגות עצמן, למשל פעולות חריטה על המדרגות או שפיכת חומצה הגורמת לחספוס פני המדרגות. אבל אלו פעולות יקרות לרוב שגם לא מתאימות לכל סוג וחומר של מדרגות.

מלבד זאת, ישנן פעולות חיצוניות למניעת החלקה תוך שימוש בתוספות שונות על גרמי מדרגות, כמו פסי הדבקה, זוויות וספים. מדובר בפתרונות יעילים ואמינים, פשוטים ליישום, שלא משפיעים על מבנה גרם המדרגות עצמו וחומריו, ומספקים מענה הולם בעלות משתלמת במיוחד.

מגוון איכותי של פתרונות למניעת החלקה

באתר של חברתנו מוצע מבחר איכותי של פתרונות למניעת החלקה ממדרגות, הכוללים בין היתר:

  • פס לסימון ומניעת החלקה לקצה של מדרגות. זהו פס איכותי ועמיד המתאים למדרגות פנים וחוץ, שמציג רמה גבוהה של עמידות בפני פגעי סביבה ומזג אוויר לרבות גשם, שמש, חום, קור ואבק. הוא מוצע בגוונים שונים של צהוב, שחור ולבן.
  • זוויות למדרגה, כגון זוויות עם גימור מחורץ ופס איכות למניעת החלקה, וכן זווית לקצה מדרגה עם גימור מחורץ ופס למניעת החלקה.
  • סף מדרגה שטוח מחורץ המוצע בגימורים שונים, לרבות זהב, שחור וברונזה.
  • סף מדרגה לקרמיקה מאלומיניום המתאים למגוון רחב של סוגי אריחים, אשר משמש כסף מדרגה שמונע החלקה ומסמן את קצה המדרגה. כמו כן, הסף שמיושם על גבי האריח שומר עליו מפני חבלות, פגיעות ושברים.

 

לבחירת פתרונות החלקה במדרגות והזמנתם דרך האתר של חברת קובי פרופילים ונגישות לחצו כאן.